본문 바로가기

reference

SK C&C Official Site (Korean / English)

flash사용없이 상단의 이미지가 보여질 수 있도록 Scrip으로 제작함.
不用Flash用Script制作。










SK C&C Official Site

project_SK C&C Official Site (Korean, English)

client_SK C&C

launching date_2010.07

award : Web Award Korea (the First Prize)

 

2009 11 지주사로 변경 SK C&C 글로벌 정책에 맞추어 국문과 영문 공식 사이트를 리뉴얼 하였다. SK C&C 사이트는 2010 11 웹어워드 코리아에서 기업부문 최우수상을 수상하였다.

글로벌화 정책에 발맞추어 Multi-Browsing으로 전세계의 누구나 환경적, 브라우저 등의 제약에서 벗어나 사이트에서 많은 정보를 접할 있도록 Flash 전면 배제 되어 제작 되었으며 이는 브라우저 제약 스마트폰에서의 접근까지도 가능하게 제작 되었다.

기존의 SK C&C 컨텐츠는 2010 리뉴얼에 맞추어 재정비 되어 기업정보 기업서비스에 대한 최신정보들로 제공된다. Search 기능과 정보간의 Matrix구조를 통한 정보접근성이 뛰어난 사이트로 제작 되었다.

사용자가 속해 있는 정보 페이지에서 연계 컨텐츠로 빠른 접근이 가능할 있는 UI 사용자들이 전문용어 관련 정보에 대한 지식 해당 프로젝트 사례로의 이동을 통해 사이트 내에서 오랫동안 머무를 있는 계기를 제공한다.

신규 서비스 프로젝트에 대한 빠른 홍보를 위해 Main Key Visual 영역을 동적인 업데이트 영역으로 활용하여 지속적인 기업의 성장과 흐름을 반영할 있도록 하였으며 IT기업의 미래지향적인 느낌을 절제된 디자인과 기본 텍스트 활용으로 정보의 질적인 업데이트에 중점을 두어 디자인 되었다.

We renewed SK C&C official website (Korean/English) in time for global policy of SK C&C that became a holding company in November 2009. The site was awarded the grand prize in enterprise at Web Award Korea in November 2010.

Flash was entirely excluded from the site so everybody in the world can receive information by multi-browsing without environmental and browser limitations to keep pace with globalization policy. Besides, access from smartphone is also possible.

SK C&C’s existing contents was reorganized in time for the renewal 2010 and now provides corporate information as well as the latest information. The site has excellent information accessibility through search function and matrix structure.

UI that enables users to quickly access the linked contents from the information page provides them to stay longer in the site by taking them to jargon, knowledge of related information and relevant project page.

For better PR on new service and project, continuous corporate growth and flow can be reflected by utilizing main key visual zone as a dynamic update zone. IT corporation’s future-oriented feeling was expressed by understated design, using basic text and focusing on qualitative update.

按照2009年11月改成地主的SK C&C的全球政策,我们更新韩文英文两个网站。2010年11月SK C&C网站从WEB AWARD KOREA受到企业部门最优秀奖。
按照全球政策,以Multi-Browsing来全球谁都摆脱环境、浏览器可以直接接到很多情报。这是我们主要目的,我们不用Flash而引起连智能手机也可以接近。
更新网站时,我们再整顿SK C&C的内容,而提供企业情报及对企业服务的最新消息。我们通过搜索技能和情报之间的Matrix结构,制作情报接近性突出的网站。
我们设计的UI是:从情报页很快就能接到连接的内容。这提供让用户长期留网站的机会。
为了宣传新服务及计划,我们把主要形象领域活用活的更新领域,反映企业的继续成长和潮流,用节制的设计和原文活用,表现IT企业未来型的感觉。

'reference' 카테고리의 다른 글

Funkia renewal  (0) 2010.10.07
SK holdings Recruit Brochure  (0) 2010.10.04
KIA Motors : AppCon  (0) 2010.08.20
Funkia photo contest micro site  (0) 2010.07.07
Samsung japan main visual  (0) 2010.07.07